Sommartema i galleriet

TEMA 2022 presenteras inom kort på vår Facebook sida GALLERI HÅFORS


ATELJE´ och UTSTÄLLNING i ett -

EN UNIK GALLERIFORM

Sedan 2013 avsätter Johanna och Inger ett antal sommarveckor för ett konstprojekt på ett givet tema. Besökare och deltagare blir med-skapare.


Kreativitet, mod, öppenhet och delaktighet är bas för en rolig sommar och ett gott liv enligt oss här på Håfors.


En uppskattad återkommande aktivitet - DELA MED DIG LUNCH!

överaskningarnas SMÖRGÅSBORD 

I linje med vårt familjemotto - att njuta av livet - bjuder vi under sommarveckorna in till lunch under valda veckor sommartid -  både för kursdeltagare och andra besökare. 


Galleri Håfors bidrar med en huvudrätt, kaffe/te. Ta med det du har att bidra med och kom!


Det kan vara en melon, en kalvstek, eller vad som helst ätbart. Vi ser fram emot en trevlig stund innan utställningen öppnar och ateljéarbetet drar igång.


Ring och meddela hur många ni är som kommer  - 0702781179.


2014-2016

Från "TID ÄR PENGAR"  till "TID ÄR KONST"

Ett konstprojekt om inspiration, kreativitet och mod att följa sin passion. 

Dagens kultur säger - Tid är pengar! Detta bytte vi till Tid är konst. Hur påverkar skiftet tankar, känslor och beteenden i både arbete, lek och vila? Resultatet blev  föreläsningar och kurser där du kan få testa detta nya förhållningssätt i ditt liv och arbete.


2012 - 2013

Work/Play/Rest BALANCE

Vad blev resultatet av detta tema?  ”Leken” i galleriet, utforskandet och kreativiteten födde det Johanna nu erbjuder i sina andra yrkesroller som  facilitator, coach och mentor – ökad medvetenhet och kraft att genomföra förändringar mot ett mer hållbart arbetsliv.


För mer info se  www.newparadigmcoaching.se

O-TROLIGA FÖRETAGARE 

en videoserie inspelad på Galleri Håfors sommaren 2018. För fler videos klicka på Johannas Youtube-kanal

https://www.youtube.com/channel/UCzRDuNEnuUyNP7q9eODe0Rw?view_as=subscriber

Ett urval av tidigare tema - 2019 

EMPATI UPPMANING - 30 känslor på 30 dagar från boken SÄTT FÄRG PÅ DITT ARBETSLIV INIFRÅN OCH UT


Inför boklanseringen på årets bokmässa i Göteborg förberedde Johanna sig genom att dagligen använda de verktyg som ingår i boken. 30 känslor på 30 dagar finns att följa både som video och textinslag på Galleri Håfors facebooksida.  

2018

O-TROLIG FÖRETAGARE

Bilden av företagaren - homo economicus - som en kostymklädd man med ohållbart förhållningssätt till jordens resurser och pengar är en förlegad bild som inte stämmer längre.


DET ÄR DAGS ATT SKAPA NYA BILDER AV FÖRETAGARE!

Hur ser bilden av företagaren ut som är medveten om planetens begränsningar?

Hur ser bilden av företagaren ut som inte konkurrerar utan generöst delar med sig?


O-TROLIGA FÖRTAGAE VILKA ÄR DE? Att tjäna pengar och försörja dig/familjen är en självklar bas för företagande samtidigt som många behöver en djupare anledning för att ta steget? Företagande är också ofta en självutvecklande livsresa. För Johanna och de personer som deltar i intervjuserien O-Troliga företagare var det längtan att bidra till fler, att utvecklas, skapa nytt tillsammans med likasinnade, använda verktyg som verkligen gör skillnad för att ta oss dit vi önskar med mera som drog. Varsågod att ta del av två av många företagarresor. 


SAMTAL/INTERVJUER med O-TROLIGA FÖRETAGARE

Vi får höra Kari och Per, Sara Gårdebäck, PH-balans och Kajsa Arnoldsson, FAB agency beskriva hur deras verksamhet startade, hur de drogs till winwinwin-lösningar och vi får också följa utvecklingen av deras affärsverksamhet till dagens inriktning. Johanna leder samtalet och gläds åt företagsamhet för det 2100-århundradet där Känslor + Trading = SANT! Vilket också är titeln på J:s första bok.


KARI HESTNES och PER SVENDSEN, Grundare av Gody

Platser och människor insprierar dem att göra affärer som är lite mer än bara "business as usual". 


SARA och JOHANNES GÅRDBÄCK, PH-balans

Sara valde en egen väg för sina två företag Ph-balans och Grön Gåva. Hon valde att flytta från Göteborg och fortsätta utvecklingen på en mycket medvetet vald plats - Fisketorp, Bohuslän. Hälsa på alla nivåer med företagande i hembygden. 


KAJSA ARNOLDSSON, AD och partner FAB agency

I vårt arbete har vi idag förmånen att få jobba med kunder som berör oss genom sina verksamheter, Göteborgs Räddningsmission är en sådan bland många - säger Kajsa. Bra kommunikation gör världen lite bättre – lite mer fab!